Vláknina je důležitá

Co patří ke zdravému životnímu stylu? Možná si představujeme každý něco jiného. Jídlo, pohyb, pitný režim a zdravé stravování. Součástí zdravého stravování by měl být dostatek vlákniny. Pro náš organismus má velký význam a dostatečné množství ocení hlavně náš trávicí trakt, hlavně tlusté střevo. V dnešní době, kdy strmě narůstá rakovina tlustého střeva, je důležité o své zdraví pečovat, dříve než nám nastane zdravotní problém. Možná jste už někdy slyšeli o balastních látkách a nepřišlo vám na mysl, že se vlastně jedná o vlákninu. Víte, co je vlastně vláknina?
ořechy, zdroj vlákniny

Jde o látky, které jsou součástí potravy. Tyto látky prochází nestrávené naším trávicím traktem, hlavně tenkým a tlustým střevem a přispívají ke zdravějšímu chodu našeho trávení. Látky, které vláknina obsahuje působí na složení střevních bakterií, které jsou pro nás velmi důležité. Určitě jste zažili problém, který vám vznikl po užívání antibiotik. Bolesti břicha a průjem, užívání antibiotik často provází, právě z nedostatku těch správných bakterií ve střevě. Proto je důležité po léčbě antibiotiky užívat probiotika a prebiotika. Abychom do těla vpravili dostatečné množství vlákniny, měli bychom jíst ovoce a zeleninu.
směs zeleniny
Chcete zdravě mlsat? Dopřejte si brusinky, meruňky, fíky, datle, ořechy a mandle. Právě těmito potraviny dopřejete svému tělu vlákninu. Vlákninu, ale obsahuje i čerstvá zelenina. Neloupaná rýže, luštěniny – hrách, fazole, čočka, ovesné vločky, špalda, pohanka, ořechy, otruby a semínka, to vše jsou potraviny s dostatečným množstvím vlákniny. Jablka, mrkev, banány, květák, celer, cuketu, to vše si můžete dopřát s vědomím, že jste svému tělu vlákninu doplnili. Měli byste se snažit do každého pokrmu zakomponovat alespoň malé množství potraviny obsahující vlákninu. Není všemocná, ale jistě váš životní styl vylepší.